Blankett för bokning av utrymme

Via detta formulär kan du göra en preliminär anhållan om bokning av utrymme för t.ex. födelsedagsfester, konfirmationsfester, bröllopsfester, studentfester, evenemang och konserter.

För utrymmet erläggs en avgift enligt den av gemensamma kyrkorådet godkända prislistan som hittas på vår webbsida.

Länk till Vasa kyrkliga samfällighets webbsida med prislista för utrymmen

När du fyller i anhållan observera att i tiden som anhållan omfattar ingår:

  1. Förberedelser såsom att sätta bordsdukar från skåpen på bordet (hyra av bordsdukar 5,25 e/st), framdukning av porslin och det som serveras, t.ex. kaffekokning eller cateringförberedelser.
  2. Det egentliga tillfället
  3. Städning av utrymmet efter tillfället, t.ex. att flytta porslin från diskmaskinen till skåpen och ytlig städning. Utrymmet bör vara i sakligt skick när nästa användare kommer.

Följande tillfälle börjar direkt när hyrestiden slutar. I utrymmen får inte serveras alkohol (undantag välkomstskål vid bröllop med lov av kyrkoherden). Utrymmet bör vara tomt kl. 23.00.

Länk till blankettens registerbeskrivning

Boka utrymme

Boka utrymme

Anhållan är preliminär. När bokningsanhållan har behandlats på ekonomikontoret får du en bekräftelse per e-post.

Välj alternativ
Välj vilket utrymme du vill boka. Du kan välja flera alternativ.
Fyll i utrymmets namn om utrymmet du vill hyra inte fanns i listan ovan.
Via plustecknet kan du lägga till flera datum
Fyll i klockslaget för när du vill hyra lokalen. Skriv exakt tid, t.ex. 16.00–21.30
Välj ett alternativ
Välj ett alternativ
Fakturan skickas i första hand elektroniskt, så ange en e-postadress i fältet ovan.