Blankett för bokning av utrymme

Via detta formulär kan du göra en preliminär anhållan om bokning av utrymme för t.ex. födelsedagsfester, konfirmationsfester, bröllopsfester, studentfester, evenemang och konserter.

För utrymmet erläggs en avgift enligt den av gemensamma kyrkorådet godkända prislistan som hittas på vår webbsida.

Länk till Vasa kyrkliga samfällighets webbsida med prislista för utrymmen

När du fyller i anhållan observera att i tiden som anhållan omfattar ingår:

  1. Förberedelser såsom att sätta bordsdukar från skåpen på bordet (hyra av bordsdukar 9,30 euro/styck), framdukning av porslin och det som serveras, t.ex. kaffekokning eller cateringförberedelser.
  2. Det egentliga tillfället
  3. Städning av utrymmet efter tillfället, t.ex. att flytta porslin från diskmaskinen till skåpen och ytlig städning. Utrymmet bör vara i sakligt skick när nästa användare kommer.

Följande tillfälle börjar direkt när hyrestiden slutar. I utrymmen får inte serveras alkohol (undantag välkomstskål vid bröllop med lov av kyrkoherden). Utrymmet bör vara tomt kl. 23.00.

Anmälan om och räddningsplan för offentlig tillställning

Arrangören ska göra en anmälan om den offentliga tillställningen till polisen och lämna in en räddningsplan till räddningsverket. Vasa kyrkliga samfällighet gör inte anmälningarna åt arrangörerna.

Länk till Polisens webbsajt med tillägsuppgifter om anmälan om offentlig tillställningÖppna länk i ny flik

Länk till räddningsverkets webbsida med tilläggsinfo om räddningsplanenÖppna länk i ny flik

Länk till kyrkostyrelsens anvisningar om offentliga tillställningar (Kyrkostyrelsens cirkulär 18/2022)Öppna länk i ny flik

Större evenemang

Ta kontakt med fastighetschefen minst två veckor i förväg om det gäller evenemang som kräver mycket arrangemang i till exempel Trefaldighetskyrkan. Vi behöver tid för att ordna med allt praktiskt.

Reetta Hietaharju
fastighetschef
reetta.hietaharju@evl.fi
044 480 8450

Julsäsongen

Julsäsongen pågår från måndagen innan första advent till och med slutet av året.

Utomstående evenemangsarrangörer och församlingarnas samarbetsparter kan i god tid göra preliminära bokningar för julsäsongen, men bokningarna bekräftas först i slutet av januari det år bokningen gäller (till exempel bokningar som gjorts år 2023 för år 2024 bekräftas i januari 2024).

Församlingarnas verksamhet prioriteras. Det går inte att boka skilda övningstider över flera dagar, övningstiden bör ingå i konsertdagens helhetstidsbokning.

Blankettens registerbeskrivning

Länk till blankettens registerbeskrivningÖppna länk i ny flik

Boka utrymme

Boka utrymme

Anhållan är preliminär. När bokningsanhållan har behandlats på ekonomikontoret får du en bekräftelse per e-post.

Välj alternativ
Välj vilket utrymme du vill boka. Du kan välja flera alternativ.
Fyll i utrymmets namn om utrymmet du vill hyra inte fanns i listan ovan.
Via plustecknet kan du lägga till flera datum
Fyll i klockslaget för när du vill hyra lokalen. Skriv exakt tid, t.ex. 16.00–21.30
Välj ett alternativ
Välj ett alternativ
Vem har du varit i kontakt med från församlingen
Till exempel namnet på föreningen. Huvudarrangören ska göra en anmälan om den offentliga tillställningen till polisen och lämna in en räddningsplan till räddningsverket. Vasa kyrkliga samfällighet gör inte anmälningarna åt arrangörerna.
Näradress, postnummer och postort
Fakturan skickas i första hand elektroniskt, så ange en e-postadress i fältet ovan.